Mac Miller zijn succesformule

Ik las volgend interview met Mac Miller waarin hij kort praat over Twitter, promotie en roddels.
Lees mee…

Sinds de release van zijn debuut album ‘Blue Slide Park’ vorige maand, heeft Mac Miller al 145 000 exemplaren verkocht. Het is het eerste indi album dat op #1 landt sinds Tha Doggpound’s Doggfood. Een geweldige prestatie van een rapper uit Pittsburgh die nog niet legaal mag drinken.

De artiest die vroeger door het leven ging als Easy Mac en zijn companen van Rostrum Records weten duidelijk iets van cd’s over de toonbank laten gaan. Insanul Ahmed zat samen met Miller om zijn succesformule die hem aan de top bracht te bespreken.

Wees een persoonlijkheid
Ik gebruik Twitter om fans kennis te laten maken met de persoonn achter de muziek. Mensen willen geen spam en haten het wanneer een sociaal netwerk enkel als promotionele tool gebruikt wordt. Het stoort me als ik zie dat iemand zijn volgers constant retweet. De fan vindt dit misschien leuk, maar “Je bent de beste rapper!” retweeten is alsof een chick je na een date sms’t dat de seks goed was en je dit doorstuurt naar al je vrienden.

Misvattingen links laten liggen
Een grote groep mensen denkt dat ik een rijkeluiszoon ben uit een villawijk die muziek maakt voor studentenfeestjes. Ik haat studentenfeestjes en kom niet uit een villawijk. Ik ben van de stad, niet perse van the hood. Mijn huis was veilig, maar een straat verder al niet meer.
Ik weet de kritiek te plaatsen en laat mensen zeggen wat ze willen. Gaandeweg zullen meer en meer mensen het juiste verhaal wel horen.

Lees meer in de huidige Complex magazine.

Over Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

Geef een reactie

