Vinyl nog steeds in opmars in België

Eerder kon je al lezen dat vinyl aan een opmars bezig is. Deze is nog niet gestopt tot groot jolijt van de liefhebbers.
De Redactie bericht het volgende:

De verkoop van vinylplaten is het voorbije jaar opmerkelijk gestegen in België. Er gingen 65.130 platen over de toonbank, een stijgen van 39 procent ten opzichte van 2010. Lp’s doen het vandaag goed bij dj’s en verzamelaars.

Volgends de Belgian Entertainment Association treedt er nu, na drie jaar daling, een kentering op. In 2010 was de verkoop van lp’s teruggevallen tot 46.971 exemplaren. In 2011 gingen ruim 65.000 lp’s over de toonbank, goed voor een omzet van 1.182.573 euro.

“Er komt steeds meer muziek uit op vinyl. De platenindustrie heeft bij de introductie van de cd geprobeerd vinyl te begraven, maar dat is nooit volledig gelukt”, meldt Bob Driege van speciaalzaak Vynilla in Gent.

Volgens Driege zijn de kleine muzieklabels altijd vinylalbums blijven uitgeven. De grote platenmaatschappijen brengen vandaag opnieuw meer nieuwe releases uit op vinyl. De vinylverkoop is er wereldwijd ook met 39 procent op vooruit gegaan. In 2011 werden wereldwijd 3,9 miljoen platen verkocht.

Over Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

One Response to Vinyl nog steeds in opmars in België

  1. Martha says:

    Hei Frederik, ik heb -jammer genoeg voor het eerst- je blog doorbladerd. Hier en daar iets gelezen. Je schrijft vlot. Liever geen te lange teksten op het scherm voor mij. Hoewel muzike totaal mijn ding niet is, kan ik toch lezen dat je inhoudelijk wel goeie informatie geeft.
    Voor wat de lay-out van je blog betreft, zit je volgens mij ook goed.
    Ik blader nog wat verder en plaats hier en daar mijn comment, voor wat ze waard zijn 😉

Geef een reactie

