Audio cd branden op Mac

Ik betrapte mezelf er net op dat ik geen flauw benul heb hoe een audio cd te branden op mijn Mac. Mijn eerste poging uit intuïtie was een map te maken, blanco cd insteken en de map branden. Niet juist dus. Zo maak je een data cd, geen om muziek af te spelen.

Wat je moet doen om via iTunes een audio cd te branden is:
1. Maak een nieuwe playlist aan in iTunes
2. Voeg je liedjes toe in volgorde
3. Klik onderaan op ‘burn disk’
4. Stel de juiste opties in:
Preferred speed zet je best niet te snel. Als je een cd trager brandt gaat hij langer mee. Brand je hem zeer snel is de kans groot dat hij na een jaar of twee onleesbaar wordt.
Disc format is Audio cd
Gap between songs is de pauze tussen de liedjes, pas aan naar eigen smaak
Use sound check is handig als er volumeverschillen zijn tussen de liedjes
Include cd text staat bj mij standaard aan zodat je op een autoradio kan zien welke track aan het spelen is
5. Steek een blanco cd in de computer
6. Voila!

Een eenvoudige manier om snel een kleine oplage cd’s te maken.

Over Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

3 Responses to Audio cd branden op Mac

  1. Pingback: Van wie zijn jouw downloads? « Muziek Marketing Blog

  2. Dank je, ik zat er vandaag ook mee te worstelen!

  3. sarah says:

    Heel nuttig! Dank u wel!

Geef een reactie

