Voorbeeld van een goed videodagboek

Wat doe je als je een klein promo budget hebt, maar wel barst van ideetjes en goesting? Je doet het zelf!

Tot nu toe heb ik vooral achter de schermen gewerkt aan muziek. Met producen, afmixen en beats. En marketing natuurlijk. Sinds enkele maanden heb ik gewerkt aan mijn eigen project. Voor de release waren er twee dingen die ik wilde doen:
– mezelf kenbaar maken als muzikant (voordien enkel achter-de-schermen-man)
– momentum opbouwen voor de release

Vervolgens heb ik gekeken naar wat ik kan en wat er interessant zou zijn voor luisteraars. Dat kwam al snel uit bij korte video’s. Een soort van studio dagboek. Deze heb ik dan zelf gemonteerd in iMovie (standaard software op een Mac, Windows Movie Maker had even goed gewerkt). Hier kan je de eerste episode bekijken:

Hoewel er best veel werk bij komt kijken, brengt het toch wat op. Ik merk dat mensen echt weten dat er een ep aan komt. En ook al weten wat ze er van kunnen verwachten. De video’s zijn ook enkele keren gedeeld.
Als je een grotere fanbase hebt, zal dit effect zich alleen maar versterken!

Sorry voor de dikkenekkerige titel natuurlijk. Maar zoals ik al zei merk ik zowel off- als online dat mensen beginnen weten dat de ep er aan komt en nieuwsgierig worden. Zelfs voor een beginnende muzikant werkt het dus.

Ik ben zeer benieuwd naar jou promotiewerk! Heb je ook zelf video’s gemaakt?

Over Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

Geef een reactie

