Maak jij ook deze creatieve fout?

Writerblock tip voor muzikanten

De grootste creatieve fout die ik altijd maakte was om alleen maar muziek te maken met het doel deze uit te brengen. Ik had hier en daar wel wat half afgewerkte songs liggen en het gaf me zelfs stress te weten dat ze niet klaar waren.

Sinds een maand of twee ben ik dingen beginnen opnemen zonder doel. Dingen. Geen songs, geen specifieke stijl en zeker geen vast concept. Gewoon song per song opnemen. Of en wat ik er ooit mee doe zien we later wel.

Deze aanpak werkt voor mij. Zo leer ik dingen bij elke opname die ik in andere songs kan gebruiken, verken ik andere genres en gaat het fun gehalte ook steeds omhoog. Dus een creatieve tip: gewoon opnemen!

Even tegen mijn advies in
Dit is natuurlijk tijdelijk. Zeg maar schetsen. Later komt dan het uitwerken van het kunstwerk.
Hier kan je me aan het werk zien bij het maken van mijn eerste ep Honey & Stings. Enjoy!

Over Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

Geef een reactie

